Essentiell pour les
petites views était phrases de Gauguins „contes barbares“ introducing the great
Professor Vehbi-Zumbul-Zadi, his invented painter and Lehrmeister. Il dit: „es ist für junge
Leute gut, ein Modell zu haben, aber sie sollen den Vorhang vor ihm zuziehen,
wenn sie es malen. Besser ist es nach dem Gedächtnis zu malen, so wird das Werk
euer sein.“ So les ports were
created asking what detail should be in, then assembled.
Who the heck was
Vehbi-Zumbul-Zadi, Gauguin himself? Die holländische Künstlerin Hadassah Emmerich with chinese and indonesian family background working in
Berlin termed her 2008 Amsterdam expo Vehbi-Zumbul-Zadi, “researching epochs, cultures,
and persons on account of her interest in Exotism and Orientalism”. See http://www.hadassahemmerich.com/index.html. The familiar topic is the
“Eurocentric view on faraway lands” das den “edlen Wilden” stilisiert. Aussi die
Bretonen und Bretoninnen were les bons sauvages pour les travelling artists
damals.
then Port Melite:
followed by Locmaria port
et enfin Port St. Nicolas:
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