Sonntag, 24. Oktober 2010

Bretonne de Pont-Aven


In 1896 Armand Seguin, 27 years, fait le Holzschnitt Bretonne de Pont-Aven in a small (162x113) and larger version (362x240 mm), printed in 3 colours à la poupée (see rétrospective du Musée de Pont-Aven). 

 This process utilises a single block bois, each ink is placed in a cloth bag (looking like a rag doll)…by pressing the bag…amount and placement of the ink can be controlled (described in Caroline Boyer-Turner: The prints of the Pont-Aven School). This print is somehow bizarre, as Armand verwendet viel Sorgfalt auf Details wie Blumen, cloth Falten, der Kopf however seems deformed, ein dicker Hals, ein S-förmiger Mund, schielende Augen, ein deplaziertes Ohr, the “P” de Pont-Aven crooked; so is there a message in the Pont-Aven fille in the nearly identically repeated work? Whatever la relation d’Armand et la bretonne, it certainly reflects une problem, le même temps il avait fait des beau porträts de la comtesse d’Hauteroche. L’idée était de changer les deformations de la tête et produire une nice bretonne Pont-Aven. Après cutting up the print into pieces and attempts of rearrangement I decided to insert a completely different synthetic head. 

 Eine merkwürdige Erfahrung, ein jetzt gefälliges Bild, gegenüber einem disturbing view eines Mädchens, auch als frauenfeindlich bezeichnet…

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