Sonntag, 7. August 2011

Ville Close anchor revisited


Der Anker au entrée de la Ville Close has been assoziiert mit the gigantic paquebot transatlantique Great Eastern, subject des histoires étonnant (see wikipédia). Cet bateau had presque le longeur der Ville Close (211 m), double-coque, 5 cheminées, 6 mats mit den Namen der Wochentage missing dimanche, but there are different statements zu den anchors. Warren Armstrong, Atlantic Bridge from sail to steam to wings, a diverse record of 100 years North Atlantic Travel (1956), writes about 5 ancres géantes de 55 tonnes (wikipédia). Dan Ratiner, in a 2007 article on an anchor found near Montauk, talks about 8 anchors, et le 12 feet, 9000 pound artefact wurde mit der G.E. assoziiert. Dans une second article on this found, giving 6500 pounds als Gewicht,  Russel Drumm cites the marine archeologist Henry Moeller, thinking auch an die englischen Kriegsschiffe Bedford and America, die 1781 dort ankerten. Der schwerste Bedford-Anker hatte 5300 pounds (http://www.easthamptonstar.com/DNN/Default.aspx?tabid=3830). This journal is also cited in the same Wikipedia text, with a 21 m 2,9 t ancre, how sloppy. Alle diese were not Trotman-Anker, as seen à Concarneau.  
The French connection of the GE était Napoleon III. Charter of the GE to ferry American visitors across the Atlantic to the Exposition Universelle de Paris, which was to be held in 1867. The ship underwent another complete refit. All the cable tanks were replaced with extravagant saloons and lavish cabins…(http://oldsouthghosthunters.yuku.com/topic/68#.TjUtwYIm0ow).
 Die Hinfahrt Liverpool-New York avec Jules et Paul Verne reached America after a very bad storm. Les Vernes visited les Niagara Falls, and Jules écrit Une ville flottante et began his 20,000 miles unter dem Meer.
 
Vu ici des illustrations de Jules Ferat et a droite “Jules Ferata” showing enormous imaginery anchors
(see the German Wikipedia).
The Rückreise nach Brest mit 119 Passagieren took 12 days, apparently the end oft the French GE Verbindung, yet keine Spur nach Concarneau.
The GE continued as Kabelleger.
John Gordon Steele relève le paradoxe : "Ce n'est pas la moindre des ironies que la seule chose que le Great Eastern ait été capable de mener à bien - et même à la perfection -, soit la seule que son concepteur n'ait jamais imaginée".
Die Verlegung des Unterseekabels wurde von dem österreichischen Schriftsteller Stefan Zweig in seinem Buch „Sternstunden der Menschheit“ gewürdigt.
Finally the GE has been demoli à New Ferry.

New Ferry, Illustrated London News 1889
The historic New Ferry pub got demolished in 2010, having been closed down in 2007.
The nouveau lino associates the GE and the Concarneau ancre:
Die beiden Linos kombiniert. Another version uses 2 background plates, showing the GE im Dunst, as c'est unconnu comme l'ancre made it to here

alternativ the 4 plates have been imprimée on light brown pastel paper
als 4. Version ist die GE-Kontur durch gelbes Abendlicht verstärkt:

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